OVER ONS

netwerkorganisatie 

logo-gemeente-maastricht.jpg
jll_1_tFWHk3.png
download-3.png
download.png
Groeiende netwerkorganisatie 

Nederland Wereldstad / TristateCity is een initiatief van het bedrijfsleven voor de BV Nederland en wordt gesponsord door directie van de werkgeversorganisatie VNO-NCW en haar topman Hans de Boer, door het bestuur en de leden van de koepel van Institutionele beleggers IVBN en door een groeiend aantal grote Nederlandse bedrijven. Ook de Economic Board Utrecht ondersteunt het project en andere boards en overheden zijn geïnteresseerd in de mogelijkheden van dit mega-city 'paraplu-model' voor lokale City-marketing. Doel is om Nederland als grote groene Wereldstad op de kaart te zetten

en een sterke positie te verschaffen in de Global Battle of the Cities 

 

 
Initiatiefnemer en ontwerper

van het model is Peter Savelberg. Peter heeft een achtergrond in gebiedsontwikkeling en - marketing en reist de wereld over op zoek naar best-practices in Urban Development & Sustainability. Hij werkt daarbij nauw samen met de sponsoren die op C-level niveau vertegenwoordigd zijn in de TristateCity Thoughtleaders Group die twee maal per jaar bijeen komt. Peter is door het vakbad PropertyNL in februari uitgeroepen tot één van de 30 veelbelovende vernieuwers in zijn vakgebied. Op uitnodiging van het ministerie van I&M heeft hij TristateCity onlangs gepresenteerd aan het REOS-team (Ruimtelijk Economische Ontwikkel Strategie) bestaande uit beleidsmakers van ministeries I&M, Binnenlandse Zaken en EZ, gedeputeerden en ambtenaren van de G5, de Randstadprovincie + Brabant/Brainport & Eindhoven.

 

Sponsoren 

 

VNO-NCW, IVBN en CBRE zijn co-hoofdsponsoren; de logo's van de overige sponsoren zijn hierboven afgebeeld. De sponsoren onderstrepen het belang van een sterkere presentatie van Nederland(stad) in al haar facetten aan investeerders, bedrijven en Human Talents in de Wereld. We kunnen veel beter concurreren met andere sterke Europese (Mega)-Cities en iconische steden. Belangrijk daarbij is dat het TristateCity Marketing model ondersteunend wil zijn aan de local citymarketing initiatieven van onze steden: marketing campagnes, brands en logo's van bijvoorbeeld Amsterdam Metropool regio, Brainport Eindhoven, Twentestad, Ede Food Valley, Regio Groningen Assen of Dairy Delta (etc) kunnen naadloos op elkaar worden aangesloten. Daarmee is TristateCity een model dat verbindt en versterkt zonder de 'couleur locale' van steden en regio's aan te tasten.

 

 

Sponsoren In willekeurige volgorde:

 

 

PGGM,

Economic Board Utrecht,

REDEVCO,

AMVEST,

NSI Beheer,

JAARBEURS,

SYNTRUS ACHMEA,

CMS TAX & LAW,

PROLOGIS,

IVBN,

KUIPER COMPAGNONS,

PROVADA, Vastgoedmarkt, 

TIAS Business School,

ARCADIS.

New York
 
Mexico City
 
Sao Paolo
 
Seoul-Incheon
 
Mumbai
 
Delhi
20 miljoen
 
20 miljoen
 
21 miljoen
 
22 miljoen
 
18 miljoen
 
25 miljoen
38 miljoen
 
100 miljoen
 
60 miljoen
 
23 miljoen
 
24 miljoen
 
30 miljoen
Tokyo/Yokohama 
 
Beijing -Tianjin
 
Pearl River Delta
 
Shanghai
 
Manila
 
Jakarta 

De opkomst van Mega-Cities.

Illustratie McKinsey Global Institute